Alla inlägg under maj 2010

Av Liv - 29 maj 2010 21:26

Kära dagbok, jag kände rent sponant för att göra ett litet inlägg här idag.

Denna dag har enbart bestått av tråkigt väder, i form av regn och åska.
Det vart bakluckeloppis i byn idag. Mamma och jag slängde ihop lite grejer att sälja från Olgas baklucka. Mammas ringblomssalva sålde som vanligt bra.
 Jag lyckade bli av med lite rat trots den ynkliga skara med folk som anlände med rälsbussen 11.36, de får igen efter några raska inköp kl; 12.30
Mysigt vart det i alla fall, träffade på Nina och Henrik som stod och sålde "kalvdans". Va det är de har jag ingen aning om.
 
Lyckades sälja min moped idag! Wiho! Nu har jag råd med första månadshyran, superlycklig! Är min nu 14-åriga kusin som kommer köra omkring med den i Domsjö.
Kanske han även förärar Själevad ett litet besök :)
 
Surrade med min bästis Ida imorse, hon åkte till Mallorka idag. Toksaknar henne. Men bra att jag inte flyttar förens den 9:onde, hon kommer hem den 4:de :)
Då ska vi surra som galningar. Uppfriskande!                 
 
Surrade med Ola idag också...Såklart...Han är ju nere i Småland för tillfället så vi höras på telefon tills det blir flytt. Går det med, men är ganska jobbigt att vara ifrån han.
Med andra ord, jag saknar min älskling! Längtar verkligen till falun flytten så vi får kramas varje dag!
 
Annars har den här dagen varit rätt så slapp, ganska rolig men samtidigt slapp. En skön dag med andra ord. :)
Av Liv - 4 maj 2010 20:57

Jo jag vet jag är fortfarande dålig på att blogga. Nu sitter jag här i alla fall och tänkte väl skriva några rader.


Har precis avslutat pjäsen Paraflax som jag regisserat. I den hade jag Marie och Lina som skådespelare. De var helt fantastiska och pjäsen blev så härlig att jag verkligen kommer sakna den. Paraflax är skriven av en finsk/svensk kvinna med namn; Paula Rhen-Sirén. Säg det 3 gånger snabbt!

Jag har även medverkat som skådespelerska i Jockes pjäs Kakelugnen på myren. Där spelade jag Svantes fru som blir intresserad av den polska främlingen (David).  Även den gick bra och är en fantastiska bra pjäs.


Nu håller vi på med nästa projekt som ska spelas upp på Hampnäs dagen den 21/5. Det är en pjäs av Moliére som heter, Läkare mot sin vilja.

Japp ingen rast ingen ro!


Dagen som idag är väl lite annorlunda då Ola är ute och vandrar med sin klass i nån nationalpark. Därför är jag ensam idag och ska sova ensam inatt. var som ett tag sen man gjorde nu och känns därför lite tomt. Saknar min Ola!


Föresten har jag fått leka pantomimare :)


Ids inte skriva nå mer nu. Kanske imorn. Eller om ett år ;)


      

Älskling i hans kära småland            Världen sötaste Nikki <3              Puss!

i påskas


       

När man är mimare       Svårt att pussas som minare dock!

då får man dricka kaffe

ur sugrör.



Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards