Alla inlägg under juni 2009

Av Liv - 9 juni 2009 13:36

Avokado är något man alltid kan ha nytta av. Blanda i smothies, i sallader gör på mackor, gratänger och annat.

Om man vill kan man kärna ur, gröpa ur och mosa den för att sedan använda som ansiktsmask, avokadon har en djuprengörande lugnande effekt :)

Av Liv - 9 juni 2009 13:23

Jaha så var man på brännboll igårkväll då :) Va mysigt å trevligt fastän människorna inte var särskilt sociala >.< Har jag sagt hur mycke jag saknar sthlm? Nähä men nu vet ni de! :) I alla fall så var de studenternas ölbrännboll igår och jag tror NA 3 tog hem segern, men jag är inte hundra dock.

Esteterna gjorde bra ifrån sig på första matchen där de tog hem segern, men andra matchen mot NA så förlorade dem....Anar jag ett mönster från ifjol? Även då vi spelade vann vi första men förlorade andra matchen :p


Stannade till hos Ida påväg hem för att äta en toast, de tog ungefär 2 1/2 tim att äta den toasten och var då hemma kring 3 snåret :)


Vakna 12 idag och sitter nu och funderar på vad denna dag ska erbjuda, glömmde att jag skulle skriva nåt bra igrå så jag skriver två saker idag.


1: Visdomsord: Lyckan är vad du gör den till.

2: Vardagstips: Äter man alldeles för mycke godis kan man börja med att i stället för att köpa mjölkchoklad kan du köpa mörkchoklad, chips kan bytas ut mot mindre fettigt som popcorn och saltapinnar, sen är ju osaltatde nötter aldrig fel! :)


Puss



Av Liv - 8 juni 2009 14:00

Jaha så sitter jag nu vid datorn igen. Kollar in och intresseanmäler lite lägenheter inför min kommande flytt till Övik, har ju kommit in på teaterlinjen påfå Hampnäs :) Så glad!!!


Jag och Ida ska ta en sväng in till stan ikväll för att kolla in studenternas ölbrännboll, minns ifjol när vi hade det, va askul! :) De ska verkligen bli skönt att åka iväg ikväll, de är liksom brist på folk här i lilla Tara så jag börjar så smått få lappsjuka tror jag :p


Skriver mer om brännbollen imorn, nu ska jag tvätta :)


Puss puss

Av Liv - 7 juni 2009 23:43

Har  nu skapat en ny blogg :) Ska försöka vara mer effektiv på denna. Bevakar just nu euparlaments valet...Vilket är svin tråkigt -.- Men det ser lovande ut för SD i alla fall :)


Tänkte att jag skulle försöka säga några väl valda ord på bloggen, typ en rad om dagen, något positivt, ett vardagstips, eller bara något som jag har tänkt på under dagen :)


Idag blir det väl nåt positivt antar jag, som en början :)


Dagens vidomsord får lyda: Carpe Diem, Crea Diem. (Skapa dagen, Fånga dagen)


Nu ska jag sova. Puss puss

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards