Alla inlägg under januari 2010

Av Liv - 28 januari 2010 13:18

Näe va?! Hur kunde jag ens för en sekund få för mig något så enfaldigt att jag skulle få gå på hockey ikväll?

Självfallet inte, det blir genomdrag av "en midsommarnatts dröm" även denna kväll med början 17.30 och slut ca: 20.30


Men men så är det, har många gånger sagt till mig själv att sluta planera och se fram emot saker, de blir ändå alltid fel....Fast å andra sidan är jag i grund och botten en glad och positiv person, och därför alltid ser positivt och optimistiskt på allt, det är så man tar sig fram här i livet! Så detta borde inte tynga ner mig.

Men lite sur får jag faktiskt bli!


För att släppa detta ämne så kan jag meddela att här nu är mycke snö!

Snöstormen visade sig vara en riktig snöstorm i alla fall.

Jag och Ola blev bara tvugna att springa ut i den igår kväll, väldigt uppfriskade!

Nu är vädret ganska stilla och faktiskt ganska fint :)


Nu ska det i alla fall skrivas rollanalys!


Puss & Kram!


Av Liv - 27 januari 2010 18:19

Japp idag har man curlat då...Jo de gick alldeles finfint, jätte roligt var det också!!! :) Mitt lag, bestående av Marie, Jocke och jag :) ....Vann! Haha visserligen bara med ett poäng, men i alla fall :)


Snöstorm blev det idag som utlovat, dock inte så farligt, det snöa och blåste lite mer än vanligt...Näe efter förrfjols storm så krävs det långt kraftigare vindbyar och framför allt längre oväder, för att jag ska tycka de va na att komma me.


Fick reda på att naturguidernas resa till kålhuvve blev inställt imorn, så då slipper jag sova ensam :) Dock blev min plan om godis förtärande ganska raserad...Då Ola alltså inte äter godis (Vilket är bra tycker jag), och jag därför inte heller gör det........När jag är med han ;).......Bra att nån håller ordning på mig!


Ikväll har jag planerat att kika på bandyn och kanske sångträna lite...Var ett bra tag sen nu känner jag...Så de kan bli kul...Eller så kan det sluta med att jag svär högt, stampar foten i golvet och ger upp....Det sist nämnda är mest troligt >.<


Imorn kanske det blir hockey! Modo - HV....Det blir onekligen intressant.


Puss & Kram



Av Liv - 27 januari 2010 08:38

Idag står Curling på schemat! Detta tror Liv kommer bli jätte roligt! Halt kanske men roligt :)

 

Denna dag utlovas det även snöstorm....Hmmm Jaja vi får se, bara det inte blir imorgon då min älskling ska iväg till na kålhuvve med klassen i dagarna två. Blir till att sova ensam i den "stora" sängen då med andra ord...

 

Men men Curling som sagt idag! Nu jädrar är jag taggad!!!

 

Tally!


Av Liv - 26 januari 2010 12:20

Det luktar snö,

det luktar vinter,

luften är frisk, det är 3 minus....


     


Liv är lycklig :)

Av Liv - 26 januari 2010 08:51

Ja nu är man på Hampnäs igen efter en blixtvisit i Röån. Söndagen var lugn och harmonisk som sig bör. Skotern åkte fram och kördes.

Skotern är härlig, men ack så stor och tung för lilla mig >.< Men men gick ganska bra att köra ändå :)


Igår blev det buggkurs för mig och Ola, tredje gången och nu är det tre gånger kvar :) Har inte riktigt haj på detta eviga snurrande, men det går bättre och bättre hoppas jag!


Denna dag började med en morgonpromenad innan frukost, kändes välbehövligt!

På detta följde uppvärmning med min klass.

Nu visade det sig att jag skulle få vara mer eller mindre ledig fram till 11, därför känner jag nu för ytterligare en promenad... Så får det bli!

Slutar kl; 20.00 idag, så då får man passa på att njuta av den frihet man får :)


Imorn står Curling på schemat...!!!! :)


Puss puss!



Av Liv - 23 januari 2010 18:25

Bilen stannar framför snövallen som täcker "parkerings stocken" och jag kliver ut för att mötas av ett krulligt ljust litet yrväder.

Väl hemma i Röån tar jag ett djupt andetag, slappnar av i axlar och nacke. Konstaterar glatt att den värsta värken efter nackspärren har lagt sig, och inte påverkats nämnvärt av två timmars bilkörning. Paus för en hel hög med renar på vägen. Har säkert skådat minst 100 av dem totalt på vägen mellan övik och Junsele. Inte illa!


Skönt att vara hemma på blixtvisit, har tvättat, pratat med Ida, bakat och slappnat av.

Sitte nu och tittat på v75 med pappa. Min kära fader mummlar, suckar och ropar JA! eller FAN! Om vartannat.


Imorn hoppas jag på lite skoter och skidor.

Stapla ved finns också med på "att göra" listan.


NEJ FAN! (Pappa)....Jojo några miljonärer blir vi nog inte. Men jag är glad för det. För nu är det kaffe! :)


Puss på min finaste älskling :)


Ha en trevlig kväll!






Av Liv - 20 januari 2010 08:36

Jo jag är ju tillbaka på Hampns nu då...Var ett tag sen jag skrev, usel blogare som jag är >.<

Uppsättningen av en midsommarnattsdröm går stadigt framåt och texten sätter sig mer och mer för varje gång den repeteras, härligt!

Förgående vecka har i princip endast bestått av repetitioner och tennisen på onsdagen såklart :)

Helgen började och slutade lungt. Jag och Ola åkte till mormor och morfar i Aspeå på lördagen. Mina päron kom också förbi, så nu har Ola träffat hela tjocka släkten ;)

Söndagen började bra, tills jag klev in i duschen, där kom nackspärren! Så hela dagen blev automatiskt en slappardag, utan dåligt samvete.


Denna vecka har vi haft sminkkurs, helt otroligt roligt! Tror även att jag har lite av den rätta tekniken för det här med smink...Kanske nåt att fundera på i framtiden :) Vi fick i alla fall jobba i par och sminka om varandra till gamla och rynkiga. Anneli lyckades väl med att göra mig gammal, kände knappt igen mig själv.


Idag står skridskor i kempehallen på schemat! Nostalgi av hög nivå, då jag inte åkt skridskor på hur länge som helst, och speciellt inte i kempehallen, var kanske 10 år sen jag var där...Taggad som tusan nu!

I eftermiddag blir det en tripp in till stan med min käraste, förhoppningsvis så kommer jag på tills dess vilket ärende jag hade dit... Nåt var det i alla fall :)


Nu får man hoppas att man inte gör bort sig för mycket på skridskorna ;)

Tallyho!

Av Liv - 6 januari 2010 10:28

Ja idag bär det iväg till vackra Hampnäs!!! Halv 7 ikväll hämtas vackra Ola :)

Drygt 30 minus grader idag. Jag ska nu försöka banka in all min packning i lilla Fia, ett projekt jag är mycket optimistiskt till. Däremot kan det bli problem ikväll, då 3 personers packning skall in! Oj oj....Vi håller tummen!


Puss puss!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards